Meie kooli õpilased teadusfestivalil

 

Brith Kupper (12d, juhendaja Maarja Tinn), Jessica Kristal (11d, juhendaja Liina Kitt) ja Aniita Barkala (11a, juhendaja Liina Kitt) osalesid oma uurimistöödega riiklikul õpilaste teadustööde konkursil ning jõudsid välja lõppvooru, mis kulmineerus 24. ja 25. aprillil Tallinnas õpilaste teadusfestivalil.

Õpilased võtavad ise oma osaluse kokku nii:

“Me saatsime oma tööd 2. märtsil riiklikule ōpilaste teadustööde konkursile ning olime väga õnnelikud kui saime teada, et jõudsime teise vooru. Kokku esitati 147 uurimistööd, millest valiti välja 80 parimat. Populaarseim valdkond näis olevat loodusteadused, peamiselt oli esindatud bioloogia, füüsika või keemia valdkond. Festival oli väga meeleolukas ning kestis kokku kaks päeva. Esimesel päeval toimus uurimistööde stendiettekannete esitlus ning iga õpilast intervjueeris kolm žüriiliiget. Õhtul toimus lauluväljaku klaassaalis autasustamine, pidulik õhtusöök ning kontsert. Autasustamisest tehti ka interneti vahendusel otseülekanne. Järgmisel päeval oli Energia Avastuskeskus avatud kõikidele külastajatele. Inimesed said küsida kõikide osalejate käest küsimusi ning saada paremat ülevaadet nende uurimistöödest. Samal ajal oli laval ka meeleolukas programm, milles olid esindatud teadusteatrid Rakett 69 ja Kolm põrsakest. Muusikalist poolt hoidsid üleval Elina Born ja Stig Rästa.”

Aniita ja Jessica meelest oli üritus väga hästi korraldatud ning programm oli üpriski tihe. “Kindlasti saime uusi kogemusi ja vahva elamuse, kuna tegemist oli siiski esimese teadusfestivaliga. Konkurents oli tugev ning tore on see, et väga paljud noored on teadushuvilised. Sellest konkursist me võtame kindlasti kaasa suure kogemuste pagasi ning ka palju uusi ideid ning nõuandeid, mida meile jagati.”

Brithi sõnul oli kõige olulisem just see, et õpilased said oma kaua tehtud töödele tagasisidet ja tunnustust. „Oli põnev esitleda oma tööd sellisel üritusel ja näha kui paljud minuealised noored teevad juba tõeliselt suuri ja vajalikke avastusi teadusmaailmas. Kõige meelejäävam osa minu jaoks reedesest päevast oli hommikupoolikul töö esitamine hindajatele ja tulemuste teada saamine õhtul. Vahepealsed tegevused Energiaavastuskeskuses mulle nii suurt huvi ei pakkunud ja see osa päevast kulges minu jaoks aeglaselt. Oli näha,et ka teised noored tundsid lõpuks tüdimust, sest päev venis väga pikale. Samuti ei meeldinud mulle ürituse õlesehitus, sest usun,et paljud esimesel päeval mitte just nii edukalt esinenud uurijad,keda auhinnatseremoonial ei tunnustatud, tundsid teisel päeval pigem nördimust kui rõõmu oma töö uuesti esitlemisest. Ehkki üritus andis mulle suure kogemuse tahaksin siiski rohkem tähelepanu pöörata sellelele kui palju võib saavutada või õppida tehes lahedat uurimistööd. Gümnaasiumi uurimistöö ei pea olema alati midagi lihtsat ja kiiret, et saada head hinnet. Hästi tehtud uurimistöö võib saada tähelepanu osaliseks paljudel konkurssidel ja võistlustel ning võib tulla kasuks ka näiteks ülikooli astumisel. Soovitan kõikidel õpilastel valida uurimistöö teema, mis neid tõeliselt huvitab ja väljakutset ka iseendale pakub.“

kollaaz2