Tallinna Haridusamet ja Tallinna Ülikool käivitasid gümnaasiumi õpilastööde kaasjuhendamise projekti

 

Tallinna Haridusamet ja Tallinna Ülikool käivitasid ühiselt õpilaste uurimistööde kaasjuhendamise pilootprojekti, kus koos õpetajatega juhendavad õpilasi ka ülikooli magistrandid.

Kaasjuhendamise pilootprojekt kutsuti ellu selleks, et toetada üldhariduskoolide õpetajaid uurimistööde juhendamise pädevuste kujundamisel. Kaasjuhendamise süsteemi rakendamisega kasvavad gümnaasiumiõpetajate teadmised uurimistööde läbiviimisest ja juhendamisalane võimekus ning tõuseb õpilaste uurimistööde kvaliteet. Üliõpilased saavad juhendamise kogemusi ning õppejõud arendavad oskust juhendada õpilastest ja üliõpilastest koosnevaid uurimisrühmasid.

Pilootprojekti partneriteks on Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituut ja digitehnoloogiate instituut, Tallinna Haridusamet ning kuus Tallinna kooli: Tallinna 32. Keskkool, Tallinna 21. Kool, Tallinna Kristiine Gümnaasium, Tallinna Pääsküla Gümnaasium, Tallinna Tõnismäe Reaalkool, Tallinna Õismäe Vene Lütseum.

Kavandatavad uurimistööde teemad on näiteks „Õpilaste emotsionaalne ja psühholoogiline eneseväljendus läbi joonistamise“, „Õppija mudeli koostamine ja testimine MOOC kursusele“, „Uussisserändajate laste kohanemine Eesti koolis“, „Aktiivõppe mõju I kooliastmes alusväärtuste kujundajana – õppimine looduskeskustes ja looduskoolides“ jt.

Esimesel ühisseminaril 6. oktoobril anti ülevaade, millised kaasjuhendamise mudeleid soovitakse projekti raames piloteerida ning ühiselt arutleti õpilaste ja üliõpilaste, õpetajate ja õppejõudude rollide üle kaasjuhendamise protsessis.

Refereeritud uudis Tallinna Haridusameti kodulehelt

Terviktekst on kättesaadav siin: [LINK ]