Muuseum on põnev koht

 

Novembris algas 11.a klassi õpilastel kursus “Sissejuhatus ajalooteadusesse ja geneoloogia”, mille käigus esmakordselt toimus muuseumipraktika. Selle käigus külastati muuseume ja saadi rohkem teada sealse tegevuse kohta.

Klass jaotati kuude rühma.  Igale grupile määrati üks muuseum terveks praktikaks, kus siis hakati toimetama ning vaatlustel käima. Muuseume oli väga erinevaid: KUMU, Viimsi Sõjamuuseum, Eesti Ajaloomuuseum, Okupatsioonide muuseum, Niguliste ja Meremuuseum.

Kursus koosnes kolmest osast: intervjuu muuseumitöötajaga, muuseumiprogrammi vaatlus, praktiline tegevus koos muuseumitöötaja(te)ga.

Intervjuu muuseumitöötajaga andis õpilastele ülevaate erinevate ametialade inimestest, nende panusest muusemitöösse ning arusaamise, et muuseum on rohkemat kui vanade asjade näitamise koht.

Intervjueeritavate seas oli kuraatoreid, koguhoidjaid, muuseumipedagooge ja palju teisi. Intervjuud viidi läbi paaris, see tähendab, et iga grupp intervjueeris muuseumis kolme töötajat. Kodus kuulati lindistused üle ning kirjutati kokkuvõte. Muuseumides on palju teadustööd, korraldatakse pidevalt sündmusi erinevatele sihtgruppidele, on haridusprogrammid jne.

Vaatlus kulges grupiti erinevalt, käidi vaatamas muuseumitunde ning konverentse. Muuseumitunnid kujutasid endast muuseumipoolseid ekskursioone parasjagu üles pandud näitusel ning hiljem töötuba.

Vaadeldi, kuidas viib muuseum läbi grupitunde, kas tunnid olid huvitavad ning inimesed pühendunud ja kuidas inimestele näitust vahendatakse.

Praktika seisnes muuseumi välja mõeldud ülesandes grupile. Iga muuseum oli erisugune ning nii ka praktika. Näiteks Sõjamuuseumi praktika oli abistamine konverentsi “Suur põgenemine üle kahe mere” korraldamisel.  Meremuuseumis aidata korraldada muusemituuri. Tegevusi jätkus ning igav ei hakanud.

Lõppes kõik 13. detsembril Tudengimajas. Iga grupp oli ette valmistanud esitluse oma muuseumist ning sealsetest toimetustest oma muuseumitundide  jooksul. Esitleti 10.a klassile, et nad saaks aimu, mis neid ees ootab ning kui suur  töö võib ühe muuseumi taga olla.

Õpilased õppisid muuseumipraktikast palju, mida ning keda on vaja, et üks muuseum töötaks, kust tulevad museaalid ning kui palju inimesi on tegelikult  peidus töö taga, mille peale ehk külastajad ja näituste nautijad ei pruugi tullagi. Õpiti ka üksteist rohkem tundma, grupitöö ühendas klassikaaslasi.

11.a jäi esimese muuseumipraktikaga väga rahule ning nad soovivad tulevastele muuseumipraktikas osalejatele rohkesti rõõmu ja edu!

Kristel Trei, 11.a 

Okupatsioonide muuseumis tehtud videod:

[LINK]

[LINK]